منو

نگاهی به دلایل نازک شدن و ریزش مو

فیتو - نمایندگی رسمی ایران - نگاهی به دلایل نازک شدن و ریزش مو
ریزش مو دلایل زیادی دارد. بررسی و شناخت این دلایل می‌تواند به شما کمک کند تا با این موضوع مقابله کرده و ریزش موهای خود را متوقف کنید. در این مقاله به ۸ دلیلی که می‌تواند باعث ضعیف شدن و ریزش موها شود را بررسی می‌کنیم.
استرس بیش از حد:
بدن هر فردی در مقابل استرس به طرق مختلف واکنش نشان می‌دهد که ریزش موها یکی از مهم‌ترین و شایع‌ترین آنهاست. برای درمان این نوع ریزش به زمان نیاز است. علاوه بر آرامش محیط و کاهش عوامل استرس زا، استفاده از ضد ریزش هایی با پایه طبیعی و گیاهی (مثل برند فیتو) می‌تواند مؤثر باشد.
مشکلات تیروئید و بیماری‌های قلبی:
اختلالات تیروئیدی و مشکلات قلبی حتی زمانی که درمان شوند اغلب با نازک و شکننده شدن مو همراهند و می‌توانند منجر به ریزش موها شوند.
کاهش سطح هورمون استروژن:
در دوران بارداری سطح استروژن بالا در زنان منجر به ضخیم شدن موها می‌شود. بعد از این دوران که همراه با کاهش سطح این هورمون است، نازک شدن و ریزش  موها کاملاً مشهود خواهد بود. سطح استروژن در دوران یائسگی نیز کاهش می‌یابد و نازک شدن تارهای مو را به همراه داشت. اما اگر شما جوان هستید و سطح استروژن در شما پایین است، با پزشکتان در مورد مصرف داروهایی برای حفظ تعادل هورمونی مشورت کنید.
بالا بودن سطح آندورژن:
در برخی زنان، ریزش و نازک شدن مو ممکن است به دلیل افزایش هورمون‌های مردانه مانند آندروژن باشد. این عدم تعادل هورمونی جنبه ارثی دارد و یا این که ناشی از کیست تخمدان، بارداری و یا یائسگی است. قرص‌های ضد بارداری با تجویز پزشک، ممکن است برای تغییر این وضعیت مفید باشد.
فقر آهن:
اگر در صورت تعادل هورمونی، هنوز هم شاهد نازک شدن تارهای مو هستید، دلیل آن می‌تواند یک کمبود تغذیه‌ای به نام کمبود فریتین (یا کمبود آهن)  باشد. یک نوع آهن که سطوح کم آن منجر به عملکرد نامطلوب تیروئید می‌شود و همین فرایند باعث نازک شدن و  از دست دادن موها را به همراه دارد. یک آزمایش خون ساده می‌تواند سطح فریتین را در خون شما اندازه گیری کند و مشخص نماید که نیاز به دریافت مکمل آهن دارید یا نه. مصرف مکمل‌های آهن برای ۳۰ روز متوالی می‌تواند فرایند رشد موها را تغییر دهد.
ژنتیک:
متاسفانه DNA شما می‌تواند مقصر اصلی ریزش موهایتان باشد و در این رابطه شما کار زیادی نمی‌توانید انجام دهید. با وجودی که ریزش موی ارثی اغلب در مردان وجود دارد اما گاه در زنان نیز دیده می‌شود. اگر شما  این مشکل را دارید ابتدا با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید مشکل خاصی در سلامتتان وجود ندارد. سپس سعی کنید بهترین مراقبت را از موها و پوست سر خود داشته باشید تا مطمئن شوید موهایتان در بهترین شرایط رشد می‌کنند.
مصرف برخی داروها:
مصرف برخی از داروها (مانند استاتین‌ها، داروهای ضد افسردگی، ضد اضطراب و ضد فشار خون) یا هورمون‌ها (مانند داروهای جایگزین هورمون تیروئید) باعث ریزش مو می‌شود. این امر چرخه طبیعی رشد موها را با مشکل مواجه کند.
نور آفتاب:
حتی اگر از برنزه کردن منصرف شده باشید، باز هم احتمالش هست که موهای شما در معرض پرتوهای فرابنفش باشند. این پرتوها به تدریج استحکام و خاصیت ارتجاعی موهای شما را از بین می‌برند. قرار گرفتن در معرض نور خورشید در طولانی مدت باعث تضعیف و شکستن تارهای مو می‌شود و در نتیجه ریزش مو را به دنبال خواهد داشت.

نظرات (0)

برای ثبت نظرات خود لازم است وارد سایت شوید
ورود عضویت
right_arrowleft_arrow buyshopping-cart instagram facebooktwitter

در تماس باشیم

در تماس باشیم